Od dawna niestety obserwujemy zjawisko negatywnie wpływające na estetykę naszych osiedli, czyli podrzucanie pod altany śmietnikowe i komory śmieciowe odpadów budowlanych i poremontowych. Tego rodzaju zachowania powodują, ze Spółdzielnia dla utrzymania porządku zmuszona jest zlecać dodatkowy transport, celem wywiezienia takich odpadów, ponosząc ponadto koszt ich utylizacji.
Pamiętajmy, że konieczność dodatkowego wywożenia odpadów to zupełnie niepotrzebny i niemały koszt, tym bardziej, że obecna sytuacja gospodarcza nakazuje raczej szukać oszczędności, a nie narażać się na ryzyko ponoszenia zupełnie niepotrzebnych kosztów. W roku 2021 na dodatkowy wywóz i utylizację wydaliśmy prawie pół miliona złotych. Są to ogromne pieniądze, które można było przecież znacznie lepiej wykorzystać, chociażby na poprawę estetyki i zwiększenie komfortu zamieszkiwania w zasobach naszej Spółdzielni.
Przypominamy, że gruz i inne odpady budowlane powstające w wyniku samodzielnego wykonywania remontu mieszkania należy dostarczać we własnym zakresie i na własny koszt bezpośrednio do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (znajdującego się w Tychach przy ul. Serdecznej lub przy skrzyżowaniu ul. Dojazdowej i Mikołowskiej). Odpady te przyjmowane są w PSZOK nieodpłatnie w ilości 1,0 tony rocznie/lokal mieszkalny.
Jeżeli natomiast, ze względu na specyfikę robót, bądź znaczny zakres prac, remont będzie wykonywała firma budowlana lub prace takie będą wymagały uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia, to obowiązek wywozu odpadów pozostaje w gestii firmy wykonującej prace i to ona zobligowana jest przekazania odpadów na składowisko i poniesienia kosztów z tym związanych.
Ponadto pamiętajmy, że stare meble są wywożone według harmonogramu, który jest wywieszony na tablicy ogłoszeń znajdującej się w klatce schodowej każdego bloku - prosimy
o wystawianie ich pod śmietnik wieczorem, w dniu poprzedzającym termin wywozu, aby nie zalegały na osiedlu przez dłuższy czas.
Jednocześnie, raz jeszcze, zwracamy się z gorącą prośbą do wszystkich mieszkańców o przestrzeganie obowiązujących zasad segregacji odpadów! Pilnujmy, aby śmieci trafiały do odpowiednich kontenerów. Pamiętać trzeba, że niezależnie od kwestii estetycznych, niewłaściwe segregowanie śmieci może skutkować podwyższeniem opłaty za odbiór odpadów o 100%, co niestety odczują wszyscy mieszkańcy przy płaceniu comiesięcznych opłat - także ci, którzy segregują śmieci w sposób rzetelny.
Dla przypomnienia poniżej zamieszczamy ulotkę zawierającą informacje jak segregować śmieci. (UWAGA – na ulotce są nieaktualne informacje adresowe -
od 24 października Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Katowickiej został zamknięty, w zamian, od 21 października uruchomiono PSZOK na ul. Dojazdowej - przy ul. Mikołowskiej).